Otvorenje izložbe Jane Danilović i tribina Grad i slika: društveni značaj murala

p-danilovicPozivamo vas na otvorenje izložbe mlade srpske likovne umjetnice Jane Danilović #100 bučnih-dokumenti i tribinu koja će se održati tim povodom. Naziv tribine je “Grad i slika: društveni značaj murala”, a na njoj će uz samu autoricu govoriti i Nikola Vukmanić, konceptualni umjetnik; Leonard Lesić, street art umjetnik te Pero Desović, sociolog.
#100bučnih – Dokumenti
Ideja projekta čiji je ova izložba produkt, zasniva se na radu na ulici, iako sama izložba nije izložba ulične umjetnosti, već prije izložba dokumenata čija je svrha neka vrsta arhiviranja radova čija je trajnost veoma ograničena, a čije je postojanje vezano za konkretnu lokaciju. Malo više od stotinu različitih crteža i objekata sa motivom ptice postavljeno je u periodu veljače-ožujka na Beogradskim ulicama. Neke su direktno crtane na zidovima, staklima i stepeništima, neke lijepljene, a neke su strunama kačene i ostavljane da lete, najčešće praćene kratkim porukama i heštegom koji služi kao smjernica za online sadržaje vezane za projekt. Pojedinačne replike koje male šarene ptice vičući u nacrtani megafon izgovaraju su kratki komentari koji se odnose na negovorenje u različitim kontekstima i ne iziskuju nikakva dodatna objašnjenja. Ipak, projekt u cjelini, pretvoren u dokumentarnu izložbu podleže objašnjavanju. Šutnja kao podrazumijevani i široko usvojeni model ponašanja činilo se izazovnim poljem za preispitivanje, ali i samopreispitivanje. Društvo u kome živim(o), iako načelno demokratsko, zapravo je u zastrašujućoj meri omeđeno zidovima cenzure i autocenzure na svim nivoima, pa fraza Šuti i trpi u takvom društvu postaje lajt-motiv i smjernica za svako djelovanje, podrivajući tako svaku vrstu slobode. Priroda street arta , umjetničke prakse koja je suštinski neelitistička, javna i subverzivna u odnosu na podrazumijevane modele ponašanja, po svojoj definiciji predstavlja najdrastičniji kontrast diktiranoj neslobodi svake vrste. Stoga je upravo ulica, neizbježna i svakome dostupna, iskorištena kao umjetnički resurs u akciji koji je prije svega osobni čin bez pretenzija ili iluzija da će uticati na društveno ustrojstvo imalo drastičnije nego što će slučajnog prolaznika na trenutak isprovocirati bilo porukom u kojoj će se prepoznati ili samo svojom pojavom na mjestima koja u korelaciji sa motivom ptice predstavljaju simboličnu poruku. Na kraju krajeva, društvo i nije ništa drugo nego zbir ličnih činova pojedinaca. Ili pak zbir njihovih odsustava.
Bio
Andrijana Danilović,rođena 1989. Godine u Užicu. Osnovne i master studije iz oblasti zidnog slikarstva završila na Filološko-umjetničkom fakultetu u Kragujevcu. Trenutno je doktorantkinja na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Bavi se crtežom, muralom, uličnom umjetnošću i istraživačkim radom na polju grafita mržnje i slike u javnom prostoru. Suradnica je nekoliko aktivističkih grupa i projekata koji street art koriste kao sredstvo društvenog djelovanja.
Samostalne izložbe (izbor):
-Crteži i slike, Gradska galerija Užice, 2015.
-Buđenja i anestezije, crteži, Galerija Stara kapetanija, Zemun 2014.
-Kora, crteži, galerija Mostovi Balkana, Kragujevac, 2013.

Kolektivne izložbe (izbor)
-VII Ex-Yu konkurs za grafiku, Nacionalna galerija, Beograd 2014. godine
-Osten world biennial of drawing, Osten Gallery, Skopje, Makedonija, 2014.
-Međunarodno bijenale savremene grafike Iosif Iser, Ploiesti,Rumunija, 2011. godine