Predstavljanje knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja” Anite Peti-Stantić

Pridružite nam se na predstavljanju knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja” autorice Anite Peti-Stantić. Predstavljanje će se održati u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić” Karlovac (Ljudevita Šestića 1) u utorak, 11. lipnja 2019., s početkom u 18 sati, u organizaciji Naklade Ljevak i Gradske knjižnice.
O knjizi će govoriti Nives Tomašević, urednica, Željka Miščin, voditeljica Nacionalne kampanje “I ja želim čitati”, Anita Malkoč Bišćan, dipl. knjižničarka, Frida Bišćan, savjetnica za školske knjižnice, i autorica.
U knjizi se prvi put u nas na sasvim nov način spajaju neurolingvistička i psiholingvistička perspektiva koje utemeljuju disciplinu znanosti o čitanju, a autorica ih na temelju svoga iskustva dovodi u vezu sa suvremenim postavkama glotodidaktike. Takva se istraživanja u svijetu u posljednjih dvadesetak godina iznimno intenzivno razvijaju.
Polazeći od čitanja kao složene aktivnosti koja zahtijeva automatizaciju i ulančavanje procesa u mozgu svakoga pojedinca, autorica ističe važnost rada na strukturiranju intelektualnoga vokabulara mladih i upućivanja u strukture teksta. U tome smislu nudi i konkretne vježbe za koje se nada da će učiteljima pomoći u radu. Kako je riječ o interdisciplinarnome djelu, ono je prije svega namijenjeno svima koji se bave podučavanjem čitanja s razumijevanjem ili dubinskoga čitanja na bilo kojoj razini obrazovnoga procesa, od roditelja, osnovnoškolskih učitelja i knjižničara do sveučilišnih nastavnika, a posebno je namijenjeno onima koje zanima procesiranje napisanoga jezika u okviru kognitivnih znanosti, kroatistima, lingvistima, teoretičarima i povjesničarima književnosti, kulturolozima i stručnjacima za suvremene kulturne industrije.

Anita Peti-Stantić profesorica je poredbene slavenske lingvistike i slovenskoga na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2006. godine vodila je znanstveni projekt pod naslovom “Hrvatska i bliskosrodne kulturnojezične zajednice”. Osim znanstvenih monografija, autorica je “Velikog slovensko-hrvatskog i hrvatsko-slovenskog rječnika” (2014.) i prevoditeljica sa slovenskog i engleskog. U posljednjih je desetak godina zaokupljena istraživanjem hijerarhije gramatičkih struktura s različitih teorijskih lingvističkih i psiholingvističkih te eksperimentalnih stajališta. Voditeljica je projekta Hrvatske zaklade za znanost “Modeliranje mentalne gramatike: ograničenja informacijske strukture” te voditeljica radne skupine za razvojne segmente čitanja u okviru COST akcije Europska mreža pismenosti. Čitanjem se praktično i teorijski bavi već dvadesetak godina, a napokon je o tome napisala i knjigu.